Jednym z kluczowych aspektów podczas obsługi klienta jest pozostawanie z nim w kontakcie. Terminowość odpowiedzi na wiadomości klientów oraz średni czas odpowiedzi na wiadomości klienta to czynniki, na podstawie których Allegro ocenia poziom obsługi kupującego. Narzędziem pozwalającym utrzymać wysoki współczynnik odpowiedzi na wiadomości klientów jest Autoresponder wiadomości. Czym jest Autoresponder wiadomości oraz dlaczego warto go używać? O tym w dalszej części artykułu.
Co to jest autoresponder wiadomości?
Autoresponder to narzędzie, które pozwala automatycznie wysyłać odpowiedzi na wiadomości otrzymane przez nadawcę. Po otrzymaniu wiadomości od konkretnego nadawcy autoresponder natychmiast wysyła treść wcześniej zdefiniowanej wiadomości zwrotnej. To świetne rozwiązanie dla tych, którzy chcą poinformować współpracowników lub klientów o nieobecności w biurze, lub potwierdzić otrzymanie wiadomości. Autorespondery mogą być również wykorzystywane do marketingu i komunikacji z klientami, wysyłania automatycznych wiadomości e-mail i odpowiadania na zapytania klientów. Udzielanie automatycznych odpowiedzi jest przydatnym narzędziem, które pozwala na oszczędność czasu oraz zachowanie wysokiego współczynnika odpowiedzi na wiadomości klientów.
Poznaj AlleSpark (https://allespark.pl) – nowoczesne i jedyne na polskim rynku narzędzie do zarządzania sprzedażą i sklepem Allegro.
Dlaczego warto używać autoresponder wiadomości Allegro?
Narzędzie to usprawnia i przyspiesza proces odpowiadania na wiadomości od kupujących, umożliwiając utrzymanie terminowości i optymalnego średniego czasu udzielania odpowiedzi. Dodatkowo część pracy związanej z obsługą konta Allegro może zostać zautomatyzowana, co pozwala zaoszczędzić czas i energię.
Odpowiedzi generowane automatycznie przez autoresponder, charakteryzuje duża indywidualność, ponieważ mogą być spersonalizowane do konkretnego użytkownika. Wiadomości mogą zawierać informacje takie jak: imię użytkownika bądź odnosić się do konkretnych sytuacji i zapytań, co sprawia, że znacznie lepiej pasują do kontekstu rozmowy niż standardowe rozmowy generowane przez system. Narzędzie to posiada wiele funkcji, które pozwalają na dostosowanie wiadomości m.in. W zależności od otrzymanego pytania od nadawcy, godzin odpowiedzi (np. wysyłanie wiadomości poza godzinami pracy obsługi) bądź słów kluczowych znajdujących się w temacie wiadomości lub treści zapytania.
Obraz Gerd Altmann z Pixabay