Jak przygotować skuteczną kampanię SMS?
kampania sms, kobieta w biurze z tabletem, uśmiechnięta kobieta

Jak przygotować skuteczną kampanię SMS?

Lata mijają, a kampanie SMS wciąż należą do najskuteczniejszych narzędzi marketingowych i promocyjnych. Doskonale sprawdzają się zarówno w kontekście promocji usług, jak i produktów. Skuteczna kampania SMS pozwoli Ci na osiągnięcie zamierzonego celu marketingowego. Warto jednak zastanowić się nad tym, jak zrobić to zgodnie ze sztuką i obowiązującymi przepisami. Sprawdź, jak wejść na wyższy poziom biznesowy, dzięki skutecznym kampaniom SMS.

Kluczowe korzyści kampanii SMS 

Obecnie trudno wyobrazić sobie codzienne funkcjonowanie bez telefonu. Większość z nas ma go przy sobie i nie rozstajemy się z nim zarówno w domu, jak i na spacerze. To sprawia, że odpowiednio sprofilowane SMSy marketingowe mają wielką moc. Ich potencjał doceniany jest od lat i mimo rozwoju innych technologii, w tym internetu, kampanie SMS wciąż stanowią jedno z kluczowych narzędzi w ramach kompleksowej strategii marketingowej, uwzględniającej marketing mobilny. Kluczowe korzyści tego narzędzia to m.in.:

  • wysoki open rate wiadomości (nawet powyżej 90%);
  • personalizacja treści;
  • niski koszt kampanii;
  • bezpośredni kontakt tu i teraz;
  • duży wpływ na decyzje zakupowe klientów;
  • możliwość tworzenia automatyzacji z innymi narzędziami (np. email marketing);
  • dwukierunkowa komunikacja. 

To tylko wybrane z argumentów, dla których warto postawić na promocję SMS w ramach swojego biznesu. 

Dla kogo jest to narzędzie marketingowe?

Tak naprawdę potencjał kampanii reklamowej SMS jest ogromny. Właśnie dlatego korzystają z nich zarówno korporacje, jak i małe firmy o zasięgu lokalnym. Skuteczne działania można przeprowadzić już przy relatywnie małym budżecie. Kluczem jest ułożenie odpowiedniej strategii, a następnie jej konsekwentne realizowanie z uwzględnieniem analizy otrzymywanych wyników. Na SMS marketing decydują się zarówno firmy usługowe, jak i producenci i dystrybutorzy różnego rodzaju towarów. 

Jak przygotować skuteczną kampanię?

Przygotowanie skutecznej kampanii SMS wymaga odpowiedniego doświadczenia, znajomości przepisów, mechanizmów rynku oraz narzędzi marketingu mobilnego. Wiadomości tekstowe mogą być wysyłane tylko do bazy kontaktów, które wyraziły zgodę na komunikację marketingową. W związku z tym przygotowania kampanii rozpoczyna się już na etapie generowania leadów w postaci numerów telefonów komórkowych wraz z niezbędnymi zgodami. Dopiero później można przejść do kolejnych kroków. 

Przygotowanie strategii i komunikatów

Oczywiście każde działanie marketingowe powinno być odpowiednio zaplanowane. Dotyczy to również kampanii SMS. Należy przygotować odpowiednią strategię działania i treści komunikatów. Standardem jest przygotowywanie 2-3 rodzajów treści i ścieżki komunikacji, a następnie weryfikacja ich konwersji. Dzięki temu dostosuje się styl komunikacji do realnych potrzeb bazy klientów. Przygotowanie strategii obejmuje takie działania, jak m.in.: cel kampanii, ewentualne połączenie kampanii SMS z innymi narzędziami, czas trwania działań marketingowych itd. W tym pomoże Ci renomowana agencja reklamowa.

Personalizacja wiadomości 

To personalizowane wiadomości przynoszą najlepszy efekt marketingowy. W związku z tym należy dokładnie poznać swoich odbiorców i w miarę możliwości pozyskiwać o nich, jak najwięcej informacji. Dane to skarb, którego w mobilnym marketingu nie można nie docenić. Poszczególne wiadomości powinny być kierowane do dedykowanych grup klientów. Ciekawym przykładem komunikacji SMS jest wysyłanie okazjonalnych rabatów, m.in. na: dzień kobiet, walentynki czy też z okazji urodzin. Dostosuj treść komunikatu do okazji i stylu marki, a odniesiesz zamierzone efekty. 

Wysyłka i weryfikacja wyników

W trakcie kampanii należy na bieżąco weryfikować jej efekty. Sprawdza się nie tylko wskaźnik open rate, ale również konwersję z wiadomości. Tą ostatnią można poddać analizie na bazie kliknięć w linki w wiadomości lub dokonanych transakcji z wykorzystaniem danego numeru telefonu. Na podstawie tych danych można modyfikować kampanię w jej trakcie. 

Co wpływa na skuteczność kampanii SMS?

Wpływ na skuteczność kampanii SMS ma wiele czynników. Wszystkie one muszą zagrać w jednym czasie, aby osiągnąć zamierzony cel. To nie tylko odpowiednie stargetowanie wiadomości, dobrze dobrana baza czy też jakościowy content. Niezwykle ważne jest to, aby wiadomości były wysyłane o odpowiedniej porze. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na kontekst geopolityczny i sytuację gospodarczą. Marka powinna być na czasie, aby odpowiadać na potrzeby swoich odbiorców. Sposób komunikacji powinien być spójny ze stylem marki, a kampania SMS będzie skuteczna tylko wtedy, jeżeli firma będzie posiadała pozytywny wizerunek i umiejętnie działała także w innych obszarach marketingu. 

Osiągnij cel biznesowy z kampaniami realizowanymi przez Directan

Jeżeli planujesz przeprowadzenie skutecznych działań marketingowych, to doskonałym wyborem będzie agencja reklamowo-marketingowa Directan. Tworzą ją doświadczeni praktycy, którzy dokładnie zapoznają się z Twoimi potrzebami, a następnie przygotują kampanię SMS szytą na miarę. Więcej informacji o ofercie agencji znajdziesz na Directan.pl. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z jej przedstawicielem.

kampania sms
Udostępnij:
Jak przygotować skuteczną kampanię SMS?
Napisane przez
Poradnik Inżyniera
Co myślisz o tym artykule?
0 reakcji
love
0
like
0
so-so
0
weakly
0
0 komentarzy
Najnowsze komentarze
  • Najnowsze komentarze
  • Najlepsze komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Prawa zastrzeżone Pi Corp sp. z o.o. copyright 2020-2022