Jaki zakres może mieć opieka serwisowa ERP?
opieka serwisowa ERP

Jaki zakres może mieć opieka serwisowa ERP?

Wtedy, gdy firma planuje wdrożenie systemu ERP, powinna myśleć nie tylko o samym procesie, lecz także o tym, co się wydarzy później. Wdrożenie, chociaż czasochłonne i wymagające zaangażowania zarówno po stronie usługodawcy, jak i zleceniodawcy, jest dopiero początkiem. Później trzeba zacząć korzystać z nowego oprogramowania, regularnie je aktualizować, a w razie problemów wiedzieć, jak reagować na awarię. Wówczas niezbędna okazuje się opieka serwisowa ERP.

Wdrożenia systemów ERP to procesy, które uznawane są powszechnie za kosztowne, pochłaniające dużo czasu i wymagające wielomiesięcznych przygotowań. Tak wygląda to zazwyczaj wtedy, gdy mówimy o wdrożeniu w dużej firmie lub korporacji. W przypadku mniejszych przedsiębiorstw i przy skorzystaniu z gotowych modułowych rozwiązań, a nie tworzeniu dedykowanych, przejście na nowy system ERP nie trwa aż tak długo. Zawsze jednak po zakończeniu procesu warto zadbać o opiekę serwisową.

Zalety opieki serwisowej ERP

Dlaczego to takie ważne? Ponieważ opieka serwisowa ERP zapewnia bezpieczeństwo. Klient nie musi się martwić, co zrobi, jeśli któryś element systemu przestanie działać właściwie, tylko w razie problemów dzwoni bezpośrednio do swojego dedykowanego opiekuna lub kontaktuje się z infolinią. Serwis jak najszybciej usuwa awarię, żeby nie doprowadzić do przestojów w firmie zleceniodawcy. Czasami w umowie określa się gwarantowane czasy reakcji i umieszcza się zapis o wsparciu w niestandardowych godzinach. Wówczas można liczyć na szybszą pomoc także np. w nocy, ale trzeba się liczyć z wyższymi kosztami.

W wielu przypadkach opieka serwisowa obejmuje również bieżący monitoring systemu. Wtedy serwisanci są w stanie zareagować praktycznie od razu, zanim klient zorientuje się, że doszło do usterki.

Jeśli szukasz firmy, która świadczy usługi związane z wdrożeniem systemów ERP, opieką serwisową i wie, czym jest outsourcing IT na wysokim poziomie, sprawdź ofertę Gecos (https://gecos.pl). To autoryzowany partner Comarch działający na rynku od ponad 16 lat.

Pomoc w razie awarii

Co obejmuje opieka serwisowa ERP? Przede wszystkim pomoc w razie awarii. Usługi mogą być świadczone zdalnie lub stacjonarnie. Zazwyczaj jednak da się usunąć problem bez konieczności wizyty w biurze klienta. Jeśli zauważy się nieprawidłowe działanie systemu, wystarczy to zgłosić przez infolinię lub formularz i czekać na reakcję serwisu.

Instalacja aktualizacji

System, nawet najlepiej wdrożony, wymaga regularnych aktualizacji. Można się tym zająć samodzielnie, ale zdarza się, że po aktualizacji należy od nowa wprowadzić dane, z czym może nie poradzić sobie osoba po stronie klienta. Z tego względu najbezpieczniej jest zlecać uaktualnienie EPR firmie, która zajmowała się jego wdrożeniem i świadczy usługi serwisowe.

Rozbudowa i optymalizacja

W ramach opieki serwisowej ERP niektóre przedsiębiorstwa zapewniają również wprowadzanie optymalizacji oraz usprawnień. Jeśli okaże się, że po jakimś czasie potrzebne są dodatkowe funkcjonalności, można je wdrożyć bez konieczności rozpoczynania procesu od początku.

Bieżące konsultacje

Standardem w przypadku usług serwisowych są także konsultacje związane z możliwościami systemu oraz doradztwo w zakresie dostosowania rozwiązań informatycznych wykorzystywanych w firmie. Czasami prowadzone są również warsztaty i szkolenia dla pracowników z obsługi nowych programów.


Artykuł sponsorowany


Udostępnij:
Jaki zakres może mieć opieka serwisowa ERP?
Napisane przez
Poradnik Inżyniera
Co myślisz o tym artykule?
0 reakcji
love
0
like
0
so-so
0
weakly
0
0 komentarzy
Najnowsze komentarze
  • Najnowsze komentarze
  • Najlepsze komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Prawa zastrzeżone Pi Corp sp. z o.o. copyright 2020-2022