Jakie są korzyści korzystania z CRM?
crm

Jakie są korzyści korzystania z CRM?

CRM (ang. Customer Relationship Management), strategia zarządzania relacjami z klientami ukierunkowana na zwiększanie ich satysfakcji i lojalności poprzez automatyzację procesów sprzedażowych, marketingowych i administracyjnych, to dziś powszechnie stosowana koncepcja biznesowa. Implementacja takiej strategii wymaga wdrożenia zaawansowanego systemu informatycznego, co wiąże się z dodatkowymi kosztami dla firmy, zdecydowanie jednak warto w nią zainwestować, zwłaszcza, że koszty te nie są wcale wysokie.

Dlaczego warto korzystać z systemu CRM?

Na system CRM składa się wiele zintegrowanych narzędzi umożliwiających gromadzenie i przetwarzanie informacji oraz optymalizację procesów sprzedażowych. W jego ramach tworzy się rozbudowane bazy klientów, zawierające nie tylko dane kontaktowe, ale też historie transakcji i preferencje zakupowe, które następnie można wykorzystać do usprawnienia obsługi klienta i ulepszenia działań marketingowych. Jest to tym prostsze, że oprogramowanie samo analizuje zbierane dane i na ich podstawie automatycznie tworzy raporty. System CRM znajduje zastosowanie w niemal każdej branży, szczególnie jednak poleca się go firmom handlowym, ponieważ to właśnie z myślą o nich został stworzony – jego głównym przeznaczeniem jest efektywne zarządzanie sprzedażą produktów i/lub usług. Oprogramowanie CRM dla handlowców ułatwia pracę tym specjalistom i pozwala lepiej ją wykonywać, co przekłada się na wzrost wydajności i zysków firmy. Stąd tak duże zainteresowanie tym rozwiązaniem i jego powszechne wykorzystanie w handlu.

Jak skutecznie wdrożyć system CRM?

System CRM dla handlowców lub specjalistów z jakiejkolwiek innej branży wdraża się zawsze w trzech krokach. W pierwszej kolejności musimy określić przyświecające nam cele i potrzeby biznesowe oraz wynikające z nich wymagania funkcjonalne i techniczne. Następny krok to wybór systemu, które będzie spełniał te wymagania, a jednocześnie odpowiadał specyfice działalności firmy. Na koniec pozostaje instalacja oprogramowania – zazwyczaj zleca się ją specjalistom z tego zakresu, ale można też powierzyć to zadanie zatrudnionym w firmie informatykom, jeśli posiadają niezbędne do jego poprawnego wykonania kompetencje.

Więcej informacji o oprogramowaniu CRM można znaleźć na stronie eDokumenty.eu.


Artykuł sponsorowany


Udostępnij:
Jakie są korzyści korzystania z CRM?
Napisane przez
Poradnik Inżyniera
Co myślisz o tym artykule?
0 reakcji
love
0
like
0
so-so
0
weakly
0
0 komentarzy
Najnowsze komentarze
  • Najnowsze komentarze
  • Najlepsze komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Prawa zastrzeżone Pi Corp sp. z o.o. copyright 2020-2022